1. Спілкування державною мовою.
Основний напрям роботи - це збагачення мовного запасу учнів, через вивчення нових термінів і понять. Вони повинні вміти правильно їх тлумачити, вільно використовувати у своїх відповідях і у повсякденному житті. У цьому їм допоможуть збірники термінів і понять2. Спілкування іноземними мовами.
3. Математична грамотність.
Мовою математики про природу. Математика хоч і віддалено, але наука про природу... Недаремно "Геометрія" - грецьке слово, що означає "земле вимір" і якщо дивитись навколо, то можна побачити багато фігур, чисел і закономірностей. Прикладне значення у розумінні єдності цих дисциплін мають задачі
4. Компетентності в природничих науках і технологіях.
Реалізація інтегрованого курсу з природознавства
більшою мірою, ніж вузькопредметне викладання знань про природу, відповідає
соціальному замовленню і потребам особистості – формуванню цілісності
свідомості учнів, зміцненню їхнього психічного й тілесного здоров’я,
життєствердного національного образу світу й життєствердної моделі світу суспільства,
природи і відповідно високих рівнів інтелекту. Таким чином, розроблення навчально-методичного забезпечення інтегрованого
курсу з природознавства, впровадження його в практику освіти перспективні та
необхідні для суспільства. Одним з найпоширеніших інноваційних засобів навчання є
електронний посібник. Він забезпечують високий рівень наочності,
ілюстративності і високу інтерактивність, забезпечувати нові форми
структурованого подання інформації і знань.
5. Інформаційно-цифрова компетентність.
Невід'ємною частиною викладання предмету є формування інформаційно-цифрової компетентності учнів, які дозволяють
розробити специфічні траєкторії навчання, а саме такі вміння: знаходити
необхідну інформацію, схеми та таблиці; систематизувати й
узагальнювати отриману інформацію;
конструювати інформаційні бази з різних джерел,
спираючись на вміння збирати та оцінювати факти
та судження – з позиції достовірності, точності,
достатності та аналізувати отриману інформацію;
поповнювати індивідуальні знання, вміння та
навички з доступних джерел; працювати з інформацією
індивідуально; співпрацювати з іншими учнями під
час роботи із запропонованими ІКТ;
використовувати результати самостійного пошуку, аналізу і оцінки інформації для прийняття власних
рішень; створювати власні джерела інформації,
використовуючи сучасні технології. Отже, формування
інформаційно-комунікаційної компетентності в учнів проводиться за
наступними напрямками:
Перший напрямок – використання електронних навчальних підручників (Див. стр. "Природничі науки" розділ електронні підручники).
Другий – демонстрація процесів.Третій напрям - - комп'ютерні тести як форма фронтальної та індивідуальної перевірки знань і умінь учнів.
Четвертий напрям – використання редакторів Microsoft Excel і Word.
П'ятий напрям – використання програм для презентацій.
Шостий - Інтернет.
Восьмий напрям - формування інформаційно-комунікаційної компетенції через метод проектів.
Саме формуванню цих компетентностей присвячена моя методична розробка на тему: "Використання ІКТ на уроках географії"
Перший напрямок – використання електронних навчальних підручників (Див. стр. "Природничі науки" розділ електронні підручники).
Другий – демонстрація процесів.Третій напрям - - комп'ютерні тести як форма фронтальної та індивідуальної перевірки знань і умінь учнів.
Четвертий напрям – використання редакторів Microsoft Excel і Word.
П'ятий напрям – використання програм для презентацій.
Шостий - Інтернет.
Восьмий напрям - формування інформаційно-комунікаційної компетенції через метод проектів.
Саме формуванню цих компетентностей присвячена моя методична розробка на тему: "Використання ІКТ на уроках географії"
6. Уміння навчатися впродовж життя.
Розвиваю дану компетентність через формування інтересу до предмета; проводжу систематичну
індивідуальну роботу з обдарованими учнями, залучаю їх до складання ребусів, віршів, прогнозування явищ в географічній оболонці, до підготовки і проведення предметних тижнів,конкурсів. Обов’язково заохочую творчу діяльність. Підтримую в учнів прагнення до самостійного опрацювання літератури з написанням рефератів, повідомлень; розвиваю уміння працювати з текстом, схемами, графіками; складати структурно – логічні схеми,«шпаргалки»,
таблиці.
7. Соціальні і громадянські компетентності.
Формування соціальної компетентності на уроках природничих наук передбачає як формування достатнього рівня умінь будувати партнерські стосунки,
здатності до кооперації на рівноправній основі, так і формуванню певного багажу знань,
навичок, необхідних для успішної взаємодії із соціальним
середовищем, для самопочуття та самореалізації особистості
в соціумі. Саме впровадження "Педагогіки партнерства" є одним із факторів ефективної взаємодії усіх учасників навчального процесу. Дієвими формами партнерських взаємин на уроці є дискусії, уроки-подорожі,ділові ігри, круглі столи тощо.
8. Підприємливість.
Формуванню цієї компетенції мені допомагають педагогічні прийоми з підприємницьким тлом.
Їх можна згрупувати залежно від бажаного ефекту:
- методи спрямовані на вміння критично мислити, умовиводи, аналізи, оцінювання і узагальнення фактів (наприклад: мозковий штурм, SWOTаналіз, проблемні питання тощо);(Див. стр. "З досвіду роботи" презентація "Розвиток критичного мислення")
- методи, що сприяють формуванню відповідальності, проведенню і оцінювання вибору, а також прийняттю рішень (наприклад: "дерево прийняття рішень","шість капелюхів", дибати, дискусія на бали тощо);
- методи, що розвивають уяву, а також створюють нагоду до дії (наприклад: моделювання, рольова гра, метод "Гроно", "Асоціативний кущ" тощо);
- методи, які добре відомі і часто застосовуються, - лекція з презентацією, робота в малих групах, зупинки із завданнями, а також проект.
9. Загальнокультурна грамотність.
10. Екологічна грамотність і здорове життя.
У наш час особливо актуальною стає проблема екологічної освіти.Формування екологічної культури життєва потреба сучасного, а тим паче, майбутнього людства. А тому значну увагу при викладанні природничих наук приділяю закладанню екологічної культури та грамотності. В учнів намагаюсь сформувати дбайливе ставлення до природи, навчити їх відчувати себе частиною природи, співпрацювати з нею. При цьому застосовую класно-урочну форму, екскурсії,позакласні заходи.
Світлана Степанівна! Заблокуйте посилання від скачування!
ВідповістиВидалитиок
ВідповістиВидалити